go foto

285-2014

edge
14-10-'14: De dag na een intensieve reportage moet er veel gebeuren.

Je kijkt kritisch naar alle vijfhonderd fotobestanden. Je selecteert, brengt een beetje contrast aan, verscherpt her-en-der een paar fragmenten, poetst de kleuren wat op, haalt ruis weg en kadert de compositie. Uiteindelijk resteren dan een paar dozijn plaatjes die naar de opdrachtgever gaan.

Marieke is trouwens heel bij met het resultaat. Met enige trots verwijs ik je naar haar blog....
Comments

284-2014

edge
Maandag 13 oktober: Marieke is een collega ZZP'er. Ze doet aan conceptontwikkeling en projectmanagement. Haar bedrijf heet 'My Dutch Company'.
Marieke is goed in haar vak. Ze weet wat ze wil...

Ze wilde bijvoorbeeld een serie foto's voor haar persoonlijke presentatie. Je moet jezelf als zelfstandig ondernemer immers voortdurend in the picture werken en daar heb je mooi materiaal voor nodig. Marieke nam een kloek besluit en belde me. Of we een fotoreportage konden maken in Rotterdam.

"Waarom daar?", vroeg ik. Domme vraag, want ik weet ook wel dat je daar op iedere straathoek prachtige decors hebt. Bovendien werkt Marieke de laatste tijd hard in de nieuwe Markthal. Ze wil die relatie met de Maasstad graag een beetje benadrukken.

Wij dus naar Rotterdam. Vriend Läslo kent de stad als z'n broekzak en heeft ons naar alle highlights gereden. 't Werd een aangename dag en Marieke is de komende jaren voorzien van prachtige platen.

edge
Comments

272-2014

edge
Woensdag 1 oktober, dag 272 van 2014: Vanmiddag had ik een afspraakje in het centrum van Amersfoort. Wat een leuke stad is dat toch! Gezellig, ontspannen, plezierig. Dat waren de woorden die me te binnen schoten.

Toch even zeuren: aan de Stadsring hebben we een 'koopgoot', een verlaging in het wandelgebied met een stuk of vijftien winkels. Het ligt een beetje aan de rand van centrum. Mijn indruk is dat de aanloop gering is en de verkoopcijfers van de aanpalende winkels achterblijven bij de verwachtingen (zachtjes uitgedrukt). Vandaag zag ik voor het eerst een reclamebord dat op het bestaan wijst van de verdiepte winkelgalerij. De richtingwijzer kan er best al jaren staan, maar ik kom er ook niet zo vaak....

"Winkelen met diepgang" moet massa's mensen naar beneden gaan jagen. Dat zal de bedoeling zijn, denk ik.

Er zitten weliswaar een 'art-galery', een boekenzaak en een reisbureau in de put. Die zaakjes zouden de dubbele betekenis van de slogan rechtvaardigen. Maar de twee winkels die het hardst om aandacht schreeuwen zijn Perry Sport en de Action. Erg 'verdiepend' is dat niet. De gouden vuistregel voor de marketing "practice what you preach' gaat niet op. Mislukte campagne dus.

Maar als je in de buurt bent, ga zeker eens kijken. Ik zag prachtige beelden in de kleine kunstboetiek.
Comments